Google
 

TEKNOBLOG

8/4/2007 - Uzmanlardan uyarı: bayanlar kırmızı et yemeyin

Kategori: saglik

Uzmanlardan uyarı: bayanlar kırmızı et yemeyin

Kırmızı et içersindeki doğmamış yağ oranının, kadınların göğüs kanseri olma riskini %56 arttırdığı ortaya çıktı.Uzmanlar uyarıyor...
 
Uzmanlardan uyarı: bayanlar kırmızı et yemeyin

İngiltere’de yapılan bir araştırma, kırmızı etle beslenen orta yaş üstü kadınların göğüs kanserine yakalanma riskinin daha yüksek olduğunu ortaya çıkardı.

Leeds Üniversitesi uzmanları nın yaptığı araştırmada, yaşları 35-69 arasında değişen 35 bin kadının bir kısmına günde 50 gram kırmızı et yedirildi. 8 yıl süren araştırma sonucunda, et yiyen kadınların göğüs kanserine yakalanma riskinin, yemeyenlere oranla %56 daha fazla olduğu belirlendi.

 Profesör Janet Cade, “Kırmızı etteki doymuş yağ oranı yüksek olduğu için kolesterole dayalı hızlı şişmanlamaya yol açıyor. Bu da göğüslerdeki östrojen seviyesini tetikleyip kanser riskini artırıyor” dedi.



Akşam

Yorum (yok) :: Yorum yaz! :: Bağlantı

27/3/2007 - Kök Hücreyle Kalbi Onardılar

Kategori: saglik

Kök hücreyle kalbi onardılar

Yetişkinlerden alınan kök hücrelerle kalbin onarımı konusunda ümit verici iki yöntem denendi. Miami üniversitesinden Joshua Hare başkanlığındaki ekip, yetişkinlerden alınan ilik kök hücrelerini kalpte ilk kez kullandı.
 
Kök hücreyle kalbi onardılar
ABD'nin New Orleans kentinde toplanan Amerikan Kardiyoloji Kongresi'ne sunulan bildirilere göre, miyokard enfarktüsü sonucu hasar gören kalp kaslarının tedavisi için denenen yöntemler ümit var sonuçlar sağladı.

Deneylerden birinde, ilikten alınan kök hücreler kullanıldı. Miami üniversitesinden Joshua Hare başkanlığındaki ekip, yetişkinlerden alınan ilik kök hücrelerini kalpte ilk kez kullandı. Bu hücrelerin birçok avantaj sağladığını belirten Doktor Hare, hücrelerin genetik bakımdan farklı vericilerden alınabildiğini ve hücrelerin, yaralanan bölgede toplanmaya eğilimli olduğunu anlattı.

Klinik deneyi, kalp krizi geçirdikten sonraki ilk 10 gün içinde 53 hasta arasında yapıldı. Damar yoluyla zerk edilen değişik dozlardaki kök hücreler, kardiyo-vasküler sistem ve akciğerlerin çalışmasını 6 ay sonunda bariz şekilde iyileştirdi.İkinci tedavi yöntemi, California üniversitesinden Dr. Nebil Dib tarafından denendi.

Dr. Dib, hastanın değişik kaslarından aldığı kök hücrelerden yararlandı. Doktor, bu hücreleri, zarar gören kalbin iç duvarlarına kateter yardımıyla yerleştirdi.

Yöntem, kalbi enfarktüs yüzünden çok zayıflamış ve durumları gittikçe kötüleşen 23 hastada denendi. Aradan 6 ay geçtikten sonra 11 hasta, kayda değer iyileşme gösterdi.

Sabah

Yorum (yok) :: Yorum yaz! :: Bağlantı

<- Son Sayfa :: Sonraki Sayfa ->

Hakkımda

Teknoloji Hakkında Öğrenmek İstediğimiz Herşey

Bağlantılar

Ana Sayfa
Profilim
Arşiv
Arkadaşlarım
e-posta

Kategoriler

Arkadaşlarım

elifce
caglar
sukranca
maviperi
abhorrence
sacita
cekirge
dungeon dungeon
kleopatra81
gulten
meyraca
hazanmevsimi
laleninbahcesi
mertce
sultan09ege
baharla
hilal17
polyanna
mutlumavi
neseli63
daye
kastamonuturk
neseli59
eroman
lapis
turgutdemir
hulyaa
kerime28
heren
duyguclap
tayfunca
sehreminilimelis
medical
medice
kastamonulum
ceylanceren
bbblogum
tadeyos
hobilendik
omerdalman
isteburdalar
yemekbulteni
tecnobluegirl
yemektariflerimiz
tecnology
yourtube
meyvelerinfaydalari
recipes
blogyardim
sacbakimiyontemleri
benyaziyorum
bebekveresimleri
bebeksagligi
healthcare
makyajteknikleri
vacations
besthotels
animalimages
sifalibitkilerimiz
orgumodellerimiz
satiyorumsaaattim
vatan37
meyvelerinfaydasi
erkekbebekresimleri
sacmodelleri
erimce
koookle
funnyimages
turkeyvacations
francevacations
vatan15
aglocohakkinda
lezzetliyemek
vatan11
arizalarmeclisi
videooblog